Rumpfest i Hammarbybacken

images-1

För några dagar sedan var jag ute på ett träningspass och passade på att ta mig 10 ggr upp  och ner för Hammarbybacken. En fb vän passerade springandes ner för backen med skidstavar i händerna, vi hälsade på varandra,och hon sprang vidare,uppför alla upp och ned farter ständigt med ett leende på läpparna. Utan stavar och med. En uppfart var så brant att hon måste gå björngång på alla fyra för att inte rutscha bakåt, vilken atlet! och vilken bra rump träning. Idag var jag tillbaka. Det är något magiskt hur cyklister,vandrare, löpare, i Stockholmstrakten dras till backen. Utsikten på toppen är magnifik,och känslan över att ha besegrat backen med mjölksyran sprutande över öronen är himmelsk. Så var det, det där med rumpan,, ja effektivare träning för att få snygg rumpa får man leta efter.

Förslag på träningspass i backen;6-10 ggr,springandes uppför,lunkandes nedför, välj olika uppfarter.Håll igen på tempot i början av varje back intervall. Upp och ned jogg minst 2km. Kombinera gärna med styrketräning för bål-mage-armar på utegymet nedanför backen.

Lycka till!

/Silvio.

 

 

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *