Mina bästa tips för nybörjar löparen med ambitioner.

 

Logga-b11-580

1) Skor; Köp löpskor på en specialbutik, ha minst två par att växla mellan. Undvik för tunga skor. Oavsett typ av skor prioritera komfort, alltså att skon sitter bra på foten.

2) Kläder; Undvik för mkt fladder,en lätt och vindtät jacka är viktigast.Underskatta inte att ha kvalitets strumpor som ska vara anpassade till de skor du har.

3) Träna för långsiktiga  resultat, bygg en grund, ha tålamod.

4) Gå med i en löparklubb/ skaffa dej en löp coach.

5) Ha rimliga målsättningar om du ska tävla, inget är så knäckande som att ständigt gå på pumpen och inte klara sina mål.

6) Håll dig lätt,hur man en vänder och vrider på det, så går det lättare och det är roligare att springa utan överflöds kilon.

7) Träna kompletterande styrka, använd  gärna ute gym.

8) Tävla mkt; men gör en del tävlingar till träningspass, och en erfarenhet rikare inför viktigare tävlingar.Det ger dig rutin och minskar din nervositet när det verkligen gäller.

9) Lägg in backträning i ditt träningsprogram.Många har mkt att tjäna på att slipa på löptekniken både uppför och nedför.

10)  Transportlöp till och/eller från jobbet.

11) Ha en terapeut; Sjukgymnast/Naprapat/Kiropraktor/Massör/Osteopat till hands  som du känner förtroende för. För eller senare blir man som löpare skadad, eller får en känning.Vänta inte tills du går sönder  innan du söker hjälp.

LYCKA TILL!

Unknown

/Silvio.

 

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *