Att springa som en känguru

En löparkompis  tycker  jag är fåfäng när jag tittar på mig själv när vi springer förbi Orangeriet och dess glasdörrar.  I själva verket  så  är det en snabb hållninganalys av  hur mitt löpsteg/hållning är för dagen. Upp med huvudet, dra bak axlar, öppna upp bröstkorgen, lätt framåtlutad, hög stegfrekvens, fram med höfterna,tappa inte magen, fötterna pekandes rakt fram tänker jag. När jag var yngre studsade jag fram som en känguru, alldeles för mkt energi slösades bort i studsandet upp och ner, rörelser i sidled är också energislöseri. I Turebergs IF löpskolades jag genom att göra indianhopp, mångstegshopp mm,vi sprang också åttor på fotbollsplanen barfota. I vinter tänker jag fokusera på mkt mängdträning, bygga styrka på stans utomhusgym, snöpulsning och spänst/hoppträning.  Det kommer ge en stark kropp redo för nästa års utmaningar.  Men jag kommer se upp för  kängurusteget! Jag vill springa med fortsatt god hållning och en bra löpekonomi .

14603

Till våren tänker jag ha mina bästa monsterben någonsin och en sak till,  fåfäng eller inte men jag tänker  också fortsätta min egen check av löpsteget när jag springer förbi Orangeriet!

Hur ska du träna i vinter?

//Silvio

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *